Monday, January 25, 2010

Semangat luntur dengan sikap segelintir umat..

Tak tahulah aku nak menggambarkan sikap segelintir manusia ni.. masa senang semuanya indah depan mata, segala2nya kawan.. tapi bila kawan susah, takde sapa datang menolong.. tiba2 lupa kawan..

aku dapat message, "nanti tolong la kawan2 k" (maksud dia berbunyi macam tula).. sebab apa, sebab kawan dia ni dah senang sikit.. sebelum2 ni aku message tak nak reply, (okay aku terima kalau takde kredit).. tapi bila nak sesuatu tiba2 kredit boleh muncul dari langit? pelik bukan..

lepas tu kawan2 selalunya nak kita faham dia, ya sebab dia 100% betul.. bila kita tak layan dia atau tak mengikut kemahuan dia, dia tarik muka, merajuk, buat fitnah sana sini..

orang2 macam ni lah buat semangat aku luntur.. aku tak memerlukan kawan yang 'segelintir ni.. aku lebih lebih berhati2 lepas ni..

Sekian,
Didi Alias

10 comments:

Tapak Kaki said...

aku tak nak tanya siapakah segelintir umat manusia itu.. cuma aku berdoa agar aku tidak tergolong dalam manusia macam tu.. pepatah mengatakan "bila ada kita tidak hargai dan bila tiada baru mencari".. its honor to be your friend.

Musezafar GB said...

haha.. tanx my buddy.. you're not in the list..

Nur Suhaila said...

aku ade x t'masuk lam list ko 2?
kalo ade
aku nak muhasabah diri ni apar
:)

Musezafar GB said...

tidak sama sekali.. hehe..

aRien de GreaT said...

ok..sape kawan tu??huhuh..sbuk je kan :P

Musezafar GB said...

xpela, biar aku jek yg tau.. ;p

Aie said...

tanak kawan sudah. haha

adly 'karat' syam said...

semangat luntur sbb arzam? hahhahah

Musezafar GB said...

kepo : hahaha.

adlysyam: cantek ckit, ribu gak gaji aku. hehe.

Nini Hartini said...

Saje nk menyebok, didie alias tu sepupu aku.

keke..

bye