Saturday, January 16, 2010

Hujan Bunga di Kuala Lumpur..

Nampaknya bakat aku dalam bidang masakkan memang tak dapat di sangkal lagi.. mana taknya, setiap kali aku masak, mesti licin kuali & periuk.. kalau aku buat cucur (orang Johor panggil jemput2) jangan cerita la, kalau boleh hari2 budak2 rumah aku suruh buat.. apa, diorang aku muka aku muka cucur ke hah? ada iras2 tepung gandum ke? takde kan..

Aku tak boleh dengar la dengan perempuan yang tak pandai masak ni.. bajet diri tu sangat kewl (cool tak tulis macam ni?) ke kalau tak pandai masak, siap bagi alasan, "bukan aku tak nak belajar, tapi semua dah ada depan mata, parents aku da siapkan semuanya".. c'mon la beb, alasan tu sangat tak masuk akal.. nanti aku cili mulut korang macam Mak Biah cili mulut Senah dalam cerita cinta Balqis, nak?.. eh eh, kantoi plak aku tengok cinta Balqis.. bukan apa, patutnya tiap2 petang aku main futsal, tapi haritu hujan, rumah aku time2 macam ni plak tv3 jek yang dapat..

Almost 3 weeks aku duduk kat Shah Alam, lepak2 sambil menghayati hidup sebagai penganggur.. hati belum bersedia untuk bekerja.. tunggu Mak Datin ajak keluar date, nak rasa gak macam mana jadi anak ikan.. hahaha.. takdela, jauhkanlah dari benda2 macam tu..

Sekarang menghirup udara segar bugar di kampung halaman.. dalam otak fikir nak buat bisnes ni.. hopefully bisnes ni dapat sambutan.. AMIN..

Sekian,
Cinta Balqis

6 comments:

mosyuki borhan said...

Sokong! haha

Musezafar GB said...

tanx kasih. haha.
tunggu aku dtg sana.

Tapak Kaki said...

cucur ko mesti ada taruk dadah ni..buat org jadi gian..haha. aku pun penah terkena.. =P

Musezafar GB said...

mane ade din, aku curahkan sepenuh kasih & sayang kat dalam tu.. haha..

Tapak Kaki said...

ko curahkan air liur yg tepercik dlm kuali tu kan.hahaha

Musezafar GB said...

bukan kata air liur, bulu2 tangan semuanya termasuk.. haha..