Saturday, February 14, 2009

Reunion..

Actually, that was not a reunion seperti yg di gembar-gemburkn pd tjuk kt atas 2.. It was like a gathering for our former students at Uitm Samarahan campus.. (gathering ngan reunion xsama ke?).. and our main purpose adalah nk jmpe Radzi ngan wife baru dia jek sebenarnya.. yela, br smnggu kawen kn, inai pon xilang kt jari 2.. ktorg sume xdpt dtg wedding dia ari 2 sbb bz ckit ngan hal masing2.. at 1st, ktorg plan nk pg mkn sate Kajang sbb umah Radzi kt Kajang, sekali jln jela.. pas 2 last minute, Radzi tkar plan, ajak mkn kt Restoran Cerana (xsilap aku la spelling dia mcm 2) kt Cheras.. laa, dlm otak aku da plan nk mkn sate ape da, yela dia ckp dia nk blunje kn.. Emy ngan Sha pon bengang jek, muka masing2 monyok da mcm tikus jek aku tgk.. hahaha.. xpela, org nk blunje, aku rembat jek mane2, jnji perut kenyang..

Ktorg grak lewat spt yg di janjikn ngan Radzi.. agak lmbt r Sha, Emy ngan Pecho smpi.. yela, nek kete Sha.. jnji kol 8, dtg2 840 pm.. huh! grak jek ikut Federal Higway & sblm smpi midvalley, jam! aduh, melambatkan lagi r journey ktorg.. xpe2, slow & steady, win the race.. hohoho.. aku sebenarnya xtaw jln ke Cheras, tp ktorg ikut jek signboard, Alhamdulillah, smpi gak.. Smpi jek, ktorg ckp ngan Radzi ktorg tnggu kt Petronas & 5 minit pas 2 dia pon smpi.. Perghh, dia nek Pesona beb.. Impressed jap aku time 2.. giler byk duit mamat ni aku ckp, br keje setahun lbey jek da blh angkat kete..

Okay, back to our topic.. Rupe2nye, restoran 2 sblh petronas yg ktorg brhnti td.. parking kete & then masuk.. mcm biasala, mkn seafood.. peberet aku gak r.. pilih2 ikan, & other foods, cari sit kosong.. pas 2 borak2 r ngan Radzi, yela lama da xjmpe.. last jmpe pon time konvo diploma ari 2, 2 pon Radzi kena blik awal.. xsmpt nk borak.. Wife dia br 19 thn beb, gler muda.. muka ala2 Heliza AF.. malu2 kucing plak time ktorg ajukan soklan2 panas.. hahaha..Radzi skrg keje cikgu kt Sekolah Sri Cahaya (lbey kurang mcm 2 la nama sekolah dia,lupe smlm dia ckp) kt Hlu Langat.. sekolah swasta dia ckp.. borak2 pnye borak2 & mkn2, around kol 11 pm cm 2, grak blik.. sblm 2, amek2 gmbr ckit wat kenang2an (kunun2 nye la kenangan)..

Aku salute r ngan Radzi ni.. dlu time sama2 wat diploma, dia ni dtg dr family yg agak ssah r sbb bpk dia lari ntah ke mana, tngglkan family dia sejak dia sekolah rendah.. mak dia plak sakit, xblh keje.. so, adik dia jela yg keje & tanggung ckit2 perbelanjaan kt umah.. mkn pon time 2 jimat2.. duit pon depends on PTPTN, klu da abes mntk plak kt uncle & aunty dia.. tgk r skrg, da pkai kete, da kawen, tnggl tngu anak jek.. hahaha.. bgusla klu mcm 2, rezeki dia.. bak kata pepatah, ssah2 dahulu, snng2 kemudian.. so, ni la cth terbaek wat aku..
Ni la gmbr Radzi ngan wife dia..


malu2 kucing..

clockwise dr kiri: sha, pecho, radzi, mrs radzi, emy, aku & bull

No comments: