Monday, November 2, 2009

Mudahnya untuk berkata yang mana sesuai.. lebih baik diam dari berkata-kata..

Kenapa manusia sekarang ni susah untuk paham dengan keadaan sekeliling yang sudah terang, atau pendekatan yang lebih mudah -MILIK SESEORANG.. kalau dah tau benda tu orang punya, kenapa masih terhegeh-hegeh untuk menagih?

tak paham Bahasa Melayu dah ke? atau dari kecil di didik dengan aturcara Mat Saleh? atau nak kena tutur dalam bahasa haiwan? macam emak bigfoot berbicara dengan anak2 mereka.. sudah2 lah dengan muka tak tau malu tu..

dengan berbekalkan mimik muka yang sasa tu boleh menambat hati orang? baik pergi menjaja di kaki lima lagi ada faedahnya.. lagi terpuji dan mulia dari sifat pencacai angkat najis.. doktor hati adalah penawar paling mujarab bagi insan2 yang kurang mendapat kasih sayang.. untuk apa? untuk baiki minda bangsa yang telah lama pupus dalam pendirian diri..

sedarlah wahai insan, walaupun tiada apa2 belas kasihan, ia tetap bukan harta percuma, yang boleh didapati di kedai2 24 jam.. cuba belajar untuk terima, bukan tahu menerima sahaja.. mesti ada hikmah disebalik semua kejadian makhluk..

kerana apa? Allah s.w.t itu maha adil..


p/s: kira-kiranya hembusan skunk ini boleh menghelakan khayalan..

Sekian,
Dynaz

4 comments:

Yuki Yusuf said...

ada kes nak fire sape2 ke ni??

hehe~

Musezafar GB said...

bengang dengan sikap manusia yang tuli..
xpe, Tuhan maha Esa..

miss diyana said...

weh belajar memberi la..bukan terima...betul la tuh...manusia skang pelik2 belaka..both jantina sama ja..what eva it is..pegang saja pada prinsip yang sedia ada

Musezafar GB said...

member makan member, sape xgeram..